Skins Cosmetics

Klantcase  – Skins Cosmetics

Eén aanspreekpunt voor alle ICT-vraagstukken

Loslaten en toch meer ‘in control’ zijn? Het klinkt wat tegenstrijdig en toch is dit precies de stap die Skins Cosmetics op ICT-vlak moest zetten om verder te kunnen groeien. Bij maar liefst twintig boutiques in Nederland, België en Zuid-Afrika kun je terecht voor de meest bijzondere merken, producten en persoonlijk advies van experts. Stap je een boutique binnen? Dan kun je de typerende Skins shopping experience verwachten en daar horen haperende kassasystemen en internetproblemen niet bij…

Tijd voor verandering

IT Operations Manager René Philipse vertelt: “Onze vorige ICT-leverancier kon steeds minder voorzien in onze behoeftes. Vooral de winkelmedewerkers hadden daar last van.” Was er een storing? Dan moesten werknemers zelf achterhalen waar dat vandaan kwam en welke leverancier ze moesten bellen om dit probleem op te lossen. Voor zowel personeel als klanten levert dit frustratie op. Niets vervelender dan een aankoop niet mooi kunnen afronden door een storing.

Skins Cosmetics

Eén centraal aanspreekpunt

Toen kwam BizzCon om de hoek kijken. René: “Waar ik vooral blij mee ben, is dat BizzCon nu ons enige contact is als het gaat om ICT-vraagstukken. Alles rondom werkplekken, kassasystemen, winkelhardware en telefonie is ondergebracht bij BizzCon. Ten eerste levert dat het winkel- en kantoorpersoneel een hoop zekerheid en duidelijkheid op. Ze hoeven niet meer zelf problemen te achterhalen, maar kunnen BizzCon bellen bij vragen of storingen.” Hij voegt toe: “Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om verder te professionaliseren. Ik kan mij nu focussen op het grotere plaatje in plaats van steeds gebeld te worden met vragen over bijvoorbeeld kassastoringen.”

Continuïteit van diensten

Want wat gebeurt er eigenlijk als de ICT-infrastructuur niet werkt bij Skins Cosmetics? “Het hangt af van de plek, maar als het in de boutiques is, loop je snel klanten en inkomsten mis. Het is belangrijk dat we kunnen blijven verkopen, dat geldt ook voor de e-boutique”, vertelt René. Bij Skins Cosmetics staat de behoefte van de klant centraal. “In de e-boutique beloven we bijvoorbeeld ook: vandaag besteld, morgen in huis. Als computers of het internet bijvoorbeeld langer dan een half uur niet werken, kunnen we al niet meer aan deze belofte voldoen. Dat is niet waar wij als merk voor staan.”

Proactief werken

“We zijn meer ‘in control’ dan vroeger”, vertelt René. Hoe dat komt? “BizzCon monitort continu onze ICT-infrastructuur. Wordt er iets afwijkends gedetecteerd? Dan worden we direct gebeld. Er wordt proactief ingegrepen, waardoor we dingen die niet goed gaan eerder signaleren.” Zo is Skins Cosmetics in de beginfase ook overgestapt op een andere serveromgeving. “De ICT-infrastructuur zit nu gewoon goed in elkaar.”

Skins Cosmetics

Kennis delen

“BizzCon ontzorgt ons. Als je geen kennis hebt van een bepaald onderwerp, moet je het ook niet zelf proberen. Laat het dan over aan mensen die er echt kennis van hebben. Aan BizzCon heb ik een goede sparringpartner.”

Samen groeien

Regelmatig vindt er overleg plaats tussen René en onze collega’s, zoals bijvoorbeeld met Dirkjan. Daarnaast gaat het team van BizzCon ook maandelijks op floorwalking bij het hoofdkantoor. Tijdens deze dagdelen worden vragen beantwoord en problemen direct opgelost. Zo blijven beide partijen doorontwikkelen. Tot slot voegt René toe: “Wij groeien door en BizzCon ook, dat is fijn om te zien. Ze kunnen met onze vragen mee blijven groeien.”

Meer lezen?

Windows 10 - ICT dienstverlening MKB

Microsoft stopt met ondersteuning Windows 10

Microsoft heeft aangekondigd dat de ondersteuning voor Windows 10 op 14 oktober 2025 officieel stopt. Dit betekent dat er na deze datum geen beveiligingsupdates, foutoplossingen en technische ondersteuning meer beschikbaar[…]

LEES VERDER
Thomas Groenendijk

Maak kennis met Support Engineer Thomas Groenendijk: “We hebben nog steeds dezelfde visie en drive om klanten te helpen.”

Wist je dat Thomas Groenendijk onze allereerste Support Engineer was? Bijna zes jaar geleden startte hij met een stage bij BizzCon om vervolgens niet meer weg te gaan. Deze stille[…]

LEES VERDER
ICT bedrijf Utrecht - vervangen hardware - ICT dienstverlening MKB

Hoe wij Chasin’ hielpen bij het vervangen van hardware

Bij BizzCon zijn we dagelijks bezig met het optimaliseren van ICT-infrastructuren voor klanten, zo ook voor Chasin’. Afgelopen jaar trapten we de samenwerking af met een grote servermigratie. Onlangs vond[…]

LEES VERDER

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

NEEM CONTACT OP