Skins Cosmetics

Klantcase  – Skins Cosmetics

Eén aanspreekpunt voor alle ICT-vraagstukken

Loslaten en toch meer ‘in control’ zijn? Het klinkt wat tegenstrijdig en toch is dit precies de stap die Skins Cosmetics op ICT-vlak moest zetten om verder te kunnen groeien. Bij maar liefst twintig boutiques in Nederland, België en Zuid-Afrika kun je terecht voor de meest bijzondere merken, producten en persoonlijk advies van experts. Stap je een boutique binnen? Dan kun je de typerende Skins shopping experience verwachten en daar horen haperende kassasystemen en internetproblemen niet bij…

Tijd voor verandering

IT Operations Manager René Philipse vertelt: “Onze vorige ICT-leverancier kon steeds minder voorzien in onze behoeftes. Vooral de winkelmedewerkers hadden daar last van.” Was er een storing? Dan moesten werknemers zelf achterhalen waar dat vandaan kwam en welke leverancier ze moesten bellen om dit probleem op te lossen. Voor zowel personeel als klanten levert dit frustratie op. Niets vervelender dan een aankoop niet mooi kunnen afronden door een storing.

Skins Cosmetics

Eén centraal aanspreekpunt

Toen kwam BizzCon om de hoek kijken. René: “Waar ik vooral blij mee ben, is dat BizzCon nu ons enige contact is als het gaat om ICT-vraagstukken. Alles rondom werkplekken, kassasystemen, winkelhardware en telefonie is ondergebracht bij BizzCon. Ten eerste levert dat het winkel- en kantoorpersoneel een hoop zekerheid en duidelijkheid op. Ze hoeven niet meer zelf problemen te achterhalen, maar kunnen BizzCon bellen bij vragen of storingen.” Hij voegt toe: “Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om verder te professionaliseren. Ik kan mij nu focussen op het grotere plaatje in plaats van steeds gebeld te worden met vragen over bijvoorbeeld kassastoringen.”

Continuïteit van diensten

Want wat gebeurt er eigenlijk als de ICT-infrastructuur niet werkt bij Skins Cosmetics? “Het hangt af van de plek, maar als het in de boutiques is, loop je snel klanten en inkomsten mis. Het is belangrijk dat we kunnen blijven verkopen, dat geldt ook voor de e-boutique”, vertelt René. Bij Skins Cosmetics staat de behoefte van de klant centraal. “In de e-boutique beloven we bijvoorbeeld ook: vandaag besteld, morgen in huis. Als computers of het internet bijvoorbeeld langer dan een half uur niet werken, kunnen we al niet meer aan deze belofte voldoen. Dat is niet waar wij als merk voor staan.”

Proactief werken

“We zijn meer ‘in control’ dan vroeger”, vertelt René. Hoe dat komt? “BizzCon monitort continu onze ICT-infrastructuur. Wordt er iets afwijkends gedetecteerd? Dan worden we direct gebeld. Er wordt proactief ingegrepen, waardoor we dingen die niet goed gaan eerder signaleren.” Zo is Skins Cosmetics in de beginfase ook overgestapt op een andere serveromgeving. “De ICT-infrastructuur zit nu gewoon goed in elkaar.”

Skins Cosmetics

Kennis delen

“BizzCon ontzorgt ons. Als je geen kennis hebt van een bepaald onderwerp, moet je het ook niet zelf proberen. Laat het dan over aan mensen die er echt kennis van hebben. Aan BizzCon heb ik een goede sparringpartner.”

Samen groeien

Regelmatig vindt er overleg plaats tussen René en onze collega’s, zoals bijvoorbeeld met Dirkjan. Daarnaast gaat het team van BizzCon ook maandelijks op floorwalking bij het hoofdkantoor. Tijdens deze dagdelen worden vragen beantwoord en problemen direct opgelost. Zo blijven beide partijen doorontwikkelen. Tot slot voegt René toe: “Wij groeien door en BizzCon ook, dat is fijn om te zien. Ze kunnen met onze vragen mee blijven groeien.”

Meer lezen?

Jan Willem Mauritz

Maak kennis met System Engineer Jan Willem Mauritz: “De ICT-branche ontwikkelt zich in een razend tempo.”

Onze klanten noemen hem geregeld gekscherend ‘de kabelmagiër’, ‘ICTovenaar’ of zelfs ‘de knapste man van BizzCon’. Wij noemen hem gewoon Jan Willem Mauritz. Net als collega Dirkjan is hij vanaf[…]

LEES VERDER
Dutch IT Channel Awards | Ons team

BizzCon genomineerd voor twee Dutch IT Channel Awards

Leuk nieuws! BizzCon is genomineerd voor twee Dutch IT Channel Awards. We zijn in de race voor Managed Service Provider (MSP) van het jaar, daarnaast is eigenaar Dennis genomineerd in[…]

LEES VERDER
CanCanteen

BizzCon levert ICT-omgeving aan horecastart-up CanCanteen

Op 1 december 2023 opende CanCanteen haar eerste locatie in de Amsterdamse Houthavens. BizzCon sloot bij dit project aan om de ICT-omgeving in te richten. Een mooie uitdaging! From Scratch[…]

LEES VERDER

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

NEEM CONTACT OP