Klantcase – Skins Cosmetics
Eén aanspreekpunt voor alle ICT-vraagstukken
Loslaten en toch meer ‘in control’ zijn? Het klinkt wat tegenstrijdig en toch is dit precies de stap die Skins Cosmetics op ICT-vlak moest zetten om verder te kunnen groeien. Bij maar liefst twintig boutiques in Nederland, België en Zuid-Afrika kun je terecht voor de meest bijzondere merken, producten en persoonlijk advies van experts. Stap je een boutique binnen? Dan kun je de typerende Skins shopping experience verwachten en daar horen haperende kassasystemen en internetproblemen niet bij…
Tijd voor verandering
IT Operations Manager René Philipse vertelt: “Onze vorige ICT-leverancier kon steeds minder voorzien in onze behoeftes. Vooral de winkelmedewerkers hadden daar last van.” Was er een storing? Dan moesten werknemers zelf achterhalen waar dat vandaan kwam en welke leverancier ze moesten bellen om dit probleem op te lossen. Voor zowel personeel als klanten levert dit frustratie op. Niets vervelender dan een aankoop niet mooi kunnen afronden door een storing.
Eén centraal aanspreekpunt
Toen kwam BizzCon om de hoek kijken. René: “Waar ik vooral blij mee ben, is dat BizzCon nu ons enige contact is als het gaat om ICT-vraagstukken. Alles rondom werkplekken, kassasystemen, winkelhardware en telefonie is ondergebracht bij BizzCon. Ten eerste levert dat het winkel- en kantoorpersoneel een hoop zekerheid en duidelijkheid op. Ze hoeven niet meer zelf problemen te achterhalen, maar kunnen BizzCon bellen bij vragen of storingen.” Hij voegt toe: “Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om verder te professionaliseren. Ik kan mij nu focussen op het grotere plaatje in plaats van steeds gebeld te worden met vragen over bijvoorbeeld kassastoringen.”Continuïteit van diensten
Want wat gebeurt er eigenlijk als de ICT-infrastructuur niet werkt bij Skins Cosmetics? “Het hangt af van de plek, maar als het in de boutiques is, loop je snel klanten en inkomsten mis. Het is belangrijk dat we kunnen blijven verkopen, dat geldt ook voor de e-boutique”, vertelt René. Bij Skins Cosmetics staat de behoefte van de klant centraal. “In de e-boutique beloven we bijvoorbeeld ook: vandaag besteld, morgen in huis. Als computers of het internet bijvoorbeeld langer dan een half uur niet werken, kunnen we al niet meer aan deze belofte voldoen. Dat is niet waar wij als merk voor staan.”
Proactief werken
“We zijn meer ‘in control’ dan vroeger”, vertelt René. Hoe dat komt? “BizzCon monitort continu onze ICT-infrastructuur. Wordt er iets afwijkends gedetecteerd? Dan worden we direct gebeld. Er wordt proactief ingegrepen, waardoor we dingen die niet goed gaan eerder signaleren.” Zo is Skins Cosmetics in de beginfase ook overgestapt op een andere serveromgeving. “De ICT-infrastructuur zit nu gewoon goed in elkaar.”
Kennis delen
“BizzCon ontzorgt ons. Als je geen kennis hebt van een bepaald onderwerp, moet je het ook niet zelf proberen. Laat het dan over aan mensen die er echt kennis van hebben. Aan BizzCon heb ik een goede sparringpartner.”
Samen groeien
Regelmatig vindt er overleg plaats tussen René en onze collega’s, zoals bijvoorbeeld met Dirkjan. Daarnaast gaat het team van BizzCon ook maandelijks op floorwalking bij het hoofdkantoor. Tijdens deze dagdelen worden vragen beantwoord en problemen direct opgelost. Zo blijven beide partijen doorontwikkelen. Tot slot voegt René toe: “Wij groeien door en BizzCon ook, dat is fijn om te zien. Ze kunnen met onze vragen mee blijven groeien.”
Meer lezen?
Dennis Ebbenhorst volledig eigenaar van BizzCon
Met ingang van 22 oktober is Dennis Ebbenhorst volledig eigenaar van BizzCon. “Dit nieuws heeft verder geen invloed op onze klanten en partners, maar omdat we nauw samenwerken is het wel[…]
LEES VERDERBizzCon is FD Gazelle 2024
Tijd voor een feestje! Zojuist ontvingen we het nieuws dat BizzCon zichzelf FD Gazelle 2024 mag noemen. Dit is een van de meest prestigieuze ondernemersprijzen voor snelgroeiende bedrijven in Nederland.[…]
LEES VERDERAI in de retail: 4 trends uitgelegd
Vorige week was BizzCon aanwezig op RetailTrends Live. Dit is hét jaarlijkse businessevenement voor professionals in de retail en brands. Het programma was gevuld met (inter)nationale topretailers en -merken, experts[…]
LEES VERDER