Maak kennis met Consultant Dirkjan van de Bunt: “Klanten geven ons echt de ruimte”
Inmiddels hoort hij al bijna bij ons interieur, dus hoog tijd voor een kennismaking met Consultant Dirkjan van de Bunt. Deze ‘techie in hart en nieren’ is vanaf dag één betrokken bij BizzCon. “Iedereen is hier zo gedreven om de klant optimaal te ontzorgen, dat is onze kracht.”
Toen Dirkjan in 2018 werd gevraagd om het team van BizzCon te komen versterken, hoefde hij niet lang na te denken. “Ik kende al een aantal jongens vanuit mijn voorgaande baan en het gevoel was altijd goed.” Hij is dus letterlijk vanaf de start betrokken bij BizzCon. “Daardoor leer je zoveel. Hoe het wel moet, maar soms ook hoe het niet moet. Er gaat ook echt wel eens wat fout.”
OVER DIRKJAN
Niet alleen een ‘techie’, maar ook een bootfan in hart en nieren! Als Dirkjan (26) niet aan het werk is, is hij graag aan het sporten of klussen. En zeg nou zelf: klussen is ook een beetje sporten toch?! Het liefst klust hij aan zijn boot in Loosdrecht. “Ik begon ooit op mijn vijftiende met een rubberboot, maar inmiddels ben ik een paar boten verder. Ik ben erg graag op het water.”
HET BEGINT BIJ HET DOEL
Wat houdt de functie als Consultant nou precies in? Dirkjan: “Onderaan de streep is het belangrijkst dat de klant zich goed geholpen voelt. Is er vanuit een partij interesse om met ons samen te werken? Dan starten we altijd met één of meerdere gesprekken. Het inrichten van een goed ICT-landschap, kan namelijk pas als het doel duidelijk is.” Vanuit daar gaat hij aan de slag met het ontwerpen van een offerte. “Ik ben gespecialiseerd in de techniek. Ik hou mij onder andere bezig met de vraag: welke hard- en software is er nodig om het doel van de klant te behalen en hoe gaan we dat uitvoeren?”
“Je hebt hier geen kastje-naar-de-muur-verhaal”
VAN PLAN NAAR UITVOERING
“Na goedkeuring ga ik aan de slag met een stukje werkvoorbereiding. Welke acties moeten wanneer worden uitgevoerd? Hierin werk ik veel samen met collega Mark”, vertelt hij. ICT is niet tastbaar. Toch probeert BizzCon het wel zichtbaar te maken. “In de offertes vind je vaak een tekening van de plattegrond met wat, waar moet komen. Dit gaat over de reikwijdte van wifi, maar ook over waar bijvoorbeeld kabels en kastjes moeten komen. Dat is dan weer makkelijk werken voor de installateurs.” Hij voegt toe: “Uiteindelijk helpen we klanten om techniek zo in te zetten, dat zij er geld aan verdienen. Wij doen waar we goed in zijn, zodat zij dat ook kunnen.”
CONSTANT VERBETEREN
“BizzCon biedt ICT-dienstverlening voor een vast bedrag per maand, dus je blijft constant betrokken bij de klant. We zijn altijd bezig met optimaliseren, oplossingen integreren en nieuwe technieken toepassen binnen ons specialisme: horeca en retail.” Lachend voegt hij toe: “Doordat we zo meedenken met de klant, leidt dat soms ook tot complete herorganisaties.”
“We hebben van spaghetti, lasagne gemaakt”
AL DOENDE LEER JE
Inmiddels brengt Dirkjan zijn technische kennis niet alleen meer over op klanten, maar is hij ook teamleider van de Consultants. “Ik ben tijdens mijn studie ooit begonnen op support eerste lijn, vervolgens groeide ik door naar tweede lijn. Daarna leerde ik meer over projectbegeleiding en bedrijfskunde.” Al met al een flinke bak aan ervaring die goed van pas komt in zijn functie en die hij ook weer kan doorgeven aan anderen.
NIET VÓÓR, MAAR MÉT
Wat Dirkjan het leukst vindt aan zijn werk? Het stukje klantcontact! “Ik vind het leuk om naar klanten toe te gaan. We werken echt met elkaar samen en klanten geven ons ook echt de ruimte om te doen waar we goed in zijn. Daardoor kunnen we ook verder kijken en een goed, gedegen advies geven. BizzCon staat voor eerlijkheid, transparantie en integriteit. We krijgen dit ook terug van onze klanten, dat maakt de samenwerkingen zo leuk en bijzonder.” Dirkjan van de Bunt houdt ook van de onverwachte elementen in een werkdag. “De dag loopt altijd anders dan je van tevoren denkt, dat vind ik leuk. Ook de vrijheid en flexibiliteit om je werk zelf in te delen past bij mij.”
MEMORABELE PROJECTEN
Elk project is uniek. Toch zijn er voor Dirkjan een paar momenten die hem flink bijblijven. “Het allereerste project van BizzCon blijft mij natuurlijk voor altijd bij, dit was de onboarding van Norah. Onlangs hebben we ook nog een spannend project met Munnich afgerond. We moesten in drie dagen tijd de hele ICT-omgeving omzetten van de oude dienstverlener naar die van ons.” Zoals Dirkjan dat mooi uitlegt: “We hebben van spaghetti, lasagne gemaakt.” Tot slot voegt hij toe: “De verhuizing van BizzCon van een kleiner pand verderop naar ons huidige kantoor heeft ook indruk gemaakt, dat was een serieuze stap.”
“Zet techniek zo in dat je geld kunt verdienen”
ONDERSCHAT HET NIET
En dan nu de belangrijkste vraag: waarom is het inrichten van een goed ICT-landschap nou zo belangrijk? “Ik denk dat het vaak onderschat wordt hoeveel kennis en kunde je moet hebben over ICT om het voor je horeca- of retailzaak op een juiste manier te beheren”, vertelt hij. “De risico’s van als het niet werkt, worden ook onderschat. Vaak kom je er pas achter hoe belangrijk ICT is, als het even niet werkt.”
DE TECHTIP VAN DIRKJAN
Zorg dat je je voldoende bewust bent van de toepassing van ICT binnen de organisatie en erken het ook als zodanig. Zorg daarnaast voor een plan B in geval van (ver)storingen. Scheelt een hoop stress!
Wil je meer weten over ICT-oplossingen voor horeca en retail?
Ik help je graag verder! Neem vrijblijvend contact op via onderstaande gegevens.
[email protected]