Maak kennis met Support Engineer Thomas Groenendijk: “We hebben nog steeds dezelfde visie en drive om klanten te helpen.”

Maak kennis met Support Engineer Thomas Groenendijk: “We hebben nog steeds dezelfde visie en drive om klanten te helpen.”

Thomas Groenendijk


Wist je dat Thomas Groenendijk onze allereerste Support Engineer was? Bijna zes jaar geleden startte hij met een stage bij BizzCon om vervolgens niet meer weg te gaan. Deze stille kracht is inmiddels doorgegroeid tot Tweedelijns Support Engineer. Of het werk inmiddels niet begint te vervelen? “Zeker niet! Ik leer elke dag nog wat nieuws.”

Net als collega’s Dirkjan en Jan Willem heeft Thomas de groei van BizzCon vanaf de start meegemaakt. Lachend zegt hij: “Het lijkt wel een ander bedrijf. We zijn zo gegroeid qua collega’s en klanten. Wel hebben we nog steeds dezelfde visie en drive om klanten te helpen.”


Thomas Groenendijk

Na de hele werkdag achter een computerscherm te hebben gezeten, slaat Thomas ’s avonds het liefst een boek open. Van geschiedenis, fantasy tot aan biografieën: de verhalen kunnen hem niet afwisselend genoeg. Ook gaat hij graag een potje karten met vrienden, naar de bioscoop of uiteten. En als de zon schijnt, gooit hij nog wel eens een hengel uit.


Samen groeien

De constante groei van BizzCon maakt het werk voor Thomas nog altijd uitdagend. “Het bedrijf groeit door en ik ook. Meer klanten, betekent meer uitdaging. Op vele vlakken. Daar leer je heel veel van.” Wanneer we terugblikken op zijn stageperiode zegt hij lachend: “Wat mij echt is bijgebleven, is het moment dat ik voor het eerst op locatie een telefoon moest vervangen, dat was zo spannend. Inmiddels migreer ik netwerken aan de andere kant van de wereld. Je wordt bij BizzCon vaak in het diepe gegooid. Dat is soms best eng, maar het is wel de beste manier om het vak te leren.”

Klantvriendelijkheid en kwaliteit staan bij ons voorop

Switch naar de ICT-branche

Was het voor Thomas altijd al duidelijk dat hij in de ICT zou gaan werken? “Nee, niet persé. Ik startte met een opleiding Transport & Logistiek, maar kwam er al snel achter dat dit niet bij mij paste. IT lag mij altijd wel, ik was vroeger ook altijd met computers bezig. Daarom ben ik Systeem- en netwerkbeheer gaan studeren en vervolgens bij BizzCon terecht gekomen.”

BizzCon | ICT-oplossingen horeca | ICT-oplossingen retail | Thomas Groenendijk


De allereerste

Na zijn stage bleef Thomas Groenendijk in dienst als Eerstelijns Support Engineer. Dat was direct een primeur, wat hij was de allereerste collega in deze functie. “In tegenstelling tot wat mensen denken, is communicatie in deze functie het belangrijkst. Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en ook als je een probleem niet direct opgelost krijgt, moet je een boodschap helder overbrengen. Ik heb ongelofelijk veel geleerd in deze periode.”

De volgende stap

Na een aantal jaar was het voor Thomas tijd voor de volgende stap. Hij ging werken als Tweedelijns Support Engineer. “Ik hou mij nu meer bezig met de complexere storingen.” Lachend voegt hij toe: “Ook in deze functie heb je nog een hoop klantcontact. Ik denk dat de grootste misvatting is over ons werk, dat je als ICT-er in een donker hoekje wordt weggestopt om je werk te doen.”

Thomas Groenendijk


Op floorwalking

Regelmatig stapt Thomas in de Caddy om op floorwalking te gaan. Wat is dit nou precies? “Eens in de zoveel tijd ben ik of een andere collega fysiek aanwezig op een locatie, vaak is dit een hoofdkantoor. Op zo’n dag lopen we rond en zijn we beschikbaar om problemen op te lossen die niet via de telefoon zijn vermeld of die moeilijk remote op te lossen zijn.

Eigen skills

Gelukkig hoeft Thomas dit soort taken allang niet meer alleen te doen. “De samenwerking binnen het Supportteam is heel erg leuk. We hebben allemaal een eigen ding waar we goed in zijn, dat werkt heel goed. We helpen elkaar altijd verder.”

Communicatie is de belangrijkste skill voor een Support Engineer

Persoonlijke connecties

Ondanks de groei blijft de focus op vriendelijkheid en ontzorgen bij BizzCon bovenaan staan, zo vertelt Thomas. “Het belangrijkste is dat we altijd bereikbaar zijn. Bij ons hoef je niet tien minuten in de wacht te staan, voordat je iemand kan spreken. Daarnaast hebben we nog steeds een persoonlijke band met klanten, dat maakt het heel leuk. We blijven innoveren om hen het beste te kunnen helpen.”

ICT-dienstverlening uitbesteden

Waarom zou je als horeca– of retailondernemer je ICT-dienstverlening eigenlijk uitbesteden? Thomas Groenendijk: “Een ICT-dienstverlener heeft een heel team met specialisten, die jou verder kan helpen. Ze zijn meer up-to-date met kennis en in staat om problemen snel op te lossen. Het is een stabiele factor die het overzicht over jouw ICT-omgeving kan bewaren, zodat je daar zelf niet mee bezig hoeft te zijn.”

De techtips van Thomas

  • Zorg dat je software altijd up-to-date is;
  • Zorg dat er een duidelijk bedrijfsbeleid is rondom ICT;
  • Zorg vervolgens ook dat werknemers bekend zijn met dit ICT-beleid;
  • Maak altijd gebruik van sterke wachtwoorden;
  • Maak gebruik van tweestapsverificatie (2FA).