Maak kennis met Support Engineer Rebin Boedhoe: “Wij zijn actiegericht”
Even voorstellen: collega Rebin Boedhoe. Inmiddels is hij alweer ruim drie jaar onderdeel van team BizzCon. Als Support Engineer staat hij klaar om gebruikers te ondersteunen bij de meest uiteenlopende vragen en problemen. “Om je onderneming goed te laten lopen, heb je altijd een ICT-bedrijf nodig.”
Als klein ventje was Rebin al geïnteresseerd in techniek. “Mijn oudste broer sleutelde regelmatig aan computers. Ik stond er vaak bij om hem te helpen. Toen ik later een bijbaantje kreeg, ging ik sparen om mijn eigen pc samen te stellen en in elkaar te zetten. Ik had een prijslijst gemaakt en ben voor elk onderdeel gaan sparen.” Lachend voegt hij toe: “Ik ben stiekem best wel een nerd.”
OVER REBIN BOEDHOE
Naast ICT heeft Rebin nog een hele andere passie: koffie! Ondanks de dagelijkse scheut cafeïne is hij altijd relaxt en analyserend. Rebin krijg je niet snel gek. Daarnaast hecht hij veel waarde aan tijd doorbrengen met vrienden en familie en is op vakantie gaan naar een mooie plek ook een geliefde activiteit. Geef hem maar eens ongelijk..
CONTINU IN ONTWIKKELING
De ICT-branche ontwikkelt zich in een razend tempo, dat weet Rebin als geen ander. “Ondanks mijn opleiding en interesse in tech, heb ik de eerste maanden heel hard gebikkeld om alle programma’s onder controle te krijgen.” Hij ging met collega’s op pad naar klanten en leerde in een korte tijd heel veel nieuwe dingen. Zo ging hij in de beginperiode een keer mee met Service Engineer Jan Willem om een serverkast te maken. Lachend vertelt Rebin: “Als hij begint te praten, leer je heel veel!”
Klanten komen graag naar ons toe
DOORGROEIEN
Sinds zijn eerste werkdag is Rebin flink wat kennis en ervaring rijker. Onlangs maakte hij daarom de stap van eerste- naar tweedelijns Support Engineer. Wat is precies het verschil? “Als eerstelijns medewerker ben je het eerste aanspreekpunt. Je neemt de telefoon op en vraagt de juiste informatie uit om de hulpvraag duidelijk te krijgen. Als een probleem meer dan twintig minuten werk vereist, dan gaat hij naar de tweedelijns support. Dat zijn vaak complexere opdrachten.”
HECHT TEAM
Al die functies klinken misschien wat officieel, maar in de praktijk zijn de lijntjes kort. “Iedereen heeft het druk, maar er is altijd ruimte om elkaar te helpen”, vertelt hij. “We kunnen als team op elkaar bouwen, dat maakt het fijn om hier te werken. Daarnaast is er ook altijd tijd voor gezelligheid met een potje tafelvoetbal of racen in de simulator.”
PERSOONLIJK CONTACT
De korte lijntjes tellen ook voor het klantcontact. “Klanten komen graag naar ons toe, omdat wij actiegericht zijn. We krijgen problemen opgelost. Tuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar over het algemeen wordt er duidelijk met elkaar gecommuniceerd en vinden we persoonlijk contact belangrijk.”
EEN CADEAU AAN JEZELF
“Ik denk dat je jezelf als ondernemer een groot plezier doet door de ICT uit te besteden. We kunnen je overal mee helpen. Heb je last van een pinstoring? Geeft je kassa een rare melding? Doet de bonprinter het niet? Dan hoef je alleen maar ons te bellen. Wij hebben de kennis en de contacten met andere partijen. Daarnaast signaleren wij ook proactief storingen, waardoor problemen vroegtijdig kunnen worden aangepakt. Dat scheelt jou als ondernemer zoveel tijd.”
We kunnen als team op elkaar bouwen
WARME HERINNERINGEN
Wat Rebin Boedhoe het meest is bijgebleven van de afgelopen jaren? “Best wel veel eigenlijk”, vertelt hij. “Ik kijk met veel plezier terug op het meegaan naar klanten. Daarnaast hebben we altijd leuke bedrijfsuitjes met collega’s en aanhang. Er is hier altijd tijd voor gezelligheid.”
BLIJVEN GROEIEN
Tot slot zegt hij: “Ik vind het te gek om vooruit te blijven gaan. Ik heb zelf net een volgende stap gezet, maar ik blijf mezelf pushen om mijn kennis te vergroten. Daarnaast vind ik het leuk om het team te zien groeien en zo samen te blijven bouwen aan BizzCon.’’
Wil je meer weten over ICT-oplossingen voor horeca en retail?
Ik help je graag verder! Neem vrijblijvend contact op via onderstaande gegevens.
[email protected]