Maak kennis met Projectmanager Mark van Engelenburg: “BizzCon gaat voor duurzame relaties”

Tijdens zijn IT-opleiding ontdekte Mark van Engelenburg dat zijn hart niet zozeer bij de techniek lag, maar de mensen erachter. Hij raakte geïnteresseerd in projecten, coördinatie en processen. De veelzijdige functie van Projectmanager bij BizzCon is hem dan ook op het lijf geschreven. “Technologie is slechts een middel, uiteindelijk draait het om de mens.”
Mark werkt alweer een aantal jaar bij BizzCon. “We hebben een duidelijke visie: we hoeven niet de grootste te zijn, maar wel de best beoordeelde full service ICT-dienstverlener. We gaan voor duurzame groei. Zo zie ik de relatie met onze klanten ook. Ik ga voor een jarenlange samenwerking.”

Over Mark van Engelenburg
Is het buiten werktijd? Dan gaat Mark graag offline in de natuur om een stuk te wandelen, fietsen of hardlopen. Lekker uitwaaien in het bos of op het strand: daar zegt hij nooit nee tegen. Ook brengt hij graag tijd door met zijn gezin en heeft hij een grote interesse in psychologie. Heb je nog een interessante boekentip rondom dit onderwerp? Hij hoort het graag!
Spin in het web
Wat houdt een functie als Projectmanager nou eigenlijk in? “Ik ben eindverantwoordelijk voor het opleveren van projecten die voldoen aan de overeengekomen doelstellingen en verwachtingen van de klant.” Een veelzijdige functie die verschillende skills vraagt. “Als er groen licht is op een project, ga ik eerst met Consultant Dirkjan aan de slag. Hij kijkt vanuit technisch oogpunt, ik breng het proces in kaart. We beginnen met een interne kick-off voor overdracht vanuit sales. En dan volgt de kick-off bij de klant. Wat zijn de verwachtingen? Wat is het budget? Wat valt binnen de scope van het project? Wat niet? Alles wordt in kaart gebracht.” Vervolgens houdt Mark afstemming met de stakeholders, maakt de globale planning, en zorgt ervoor dat de betrokken teams efficiënt en effectief aan de slag kunnen. “Ook het achteraf evalueren is belangrijk.”
We krijgen vertrouwen van de klant en dat willen we teruggeven.
Verbinding als middelpunt
Ook bestaat zijn functie voor een deel uit Accountmanagement. Hierbij staat de relatie met de klant centraal. “Ik geloof dat we als mens gemaakt zijn om relaties aan te gaan, ook op zakelijk vlak. Ik drink graag een bak koffie bij onze contacten om even bij te praten. Wat speelt er binnen de organisatie? Kunnen we nog iets voor ze betekenen? Maar ook: hoe gaat het privé?”
(On)opvallend
Ondanks zijn focus op proces, vindt Mark de ICT een interessante sector om in te werken. “Eigenlijk valt ons werk pas op als ICT niet naar behoren werkt: een bonprinter die vastloopt, een collega die niet kan printen of een computer die crasht. Dan kom je er pas achter hoe belangrijk het is dat de techniek geregeld is. Ik vind het ook leuk om zichtbaar te maken wat wij doen. Denk bijvoorbeeld aan onze Service Engineers die een patchkast helemaal netjes achterlaten.”

Doe waar je goed in bent
Waarom is het nou eigenlijk slim om ICT uit te besteden? Mark van Engelenburg: “De technische ontwikkelingen gaan in een razend tempo, dat is bijna niet bij te houden. Daarnaast geloof ik dat je als ondernemer in de retail of horeca moet doen waar je het beste in bent: gasten een onvergetelijke ervaring geven. Door randzaken als ICT uit te besteden aan experts kun jij je volledig richten op waar je het beste in bent.”
De kracht van BizzCon
Inmiddels zijn er zoveel IT-partijen. Op de vraag wat BizzCon anders maakt dan andere organisaties, zegt Mark: “De kracht van BizzCon is dat we echt focussen op klantbeleving. Natuurlijk gaan er soms dingen fout, maar de lijnen zijn heel kort en we staan altijd klaar om de klant en elkaar te helpen. Kwaliteit is erg belangrijk. Daarnaast richten we ons duidelijk op twee markten: retail en horeca. Hier hebben we diepgaande kennis in, waardoor we de klant optimaal kunnen helpen om de beste beleving neer te zetten.”
Ik geloof dat we als mens gemaakt zijn om relaties aan te gaan.
Aandacht voor AI en security
Hierin blijven AI en Security belangrijke onderwerpen. Serieus zegt Mark: “Ik denk dat veel mensen de gevaren rondom slechte beveiliging nog niet zien. Daar is nog werk aan de winkel. Het is tegenwoordig niet meer de vraag of je wordt gehackt, maar wanneer. Je moet als organisatie voorbereid zijn op dit soort risico’s.”
Samen succesvol
Wat Mark van Engelenburg het leukst vindt aan zijn werk? Hij vertelt enthousiast: “Om samen met de klant en collega’s het gewenste resultaat te bereiken. De klant heeft wensen, wij voegen onze kennis toe en zo werk je samen naar het optimale resultaat. Het geeft voldoening als iedereen tevreden is. We krijgen vertrouwen van de klant en dat willen we teruggeven.”

Soepele start
Ook de onboardingstrajecten met nieuwe klanten vindt hij heel leuk. “Het is voor een klant best spannend om over te stappen op een nieuwe full service ICT-dienstverlener. Ik vind het een uitdaging om het proces zo goed mogelijk te begeleiden en een soepele start van de samenwerking te realiseren.”
Stabiele groei
En hoe zit het met Mark’s wensen en dromen voor BizzCon? “Duurzaam groeien dus. Ik vind het een groot compliment dat er nieuwe klanten bij ons aankloppen door mond-tot-mondreclame. Zolang we onze kwaliteitsstandaard vasthouden en onszelf blijven, zie ik dat helemaal goedkomen.”
De techtips van Mark
- Laat je breed adviseren over security;
- Weet waar de risico’s van je organisatie liggen;
- Zorg voor de juiste balans tussen beveiliging en soepel werken;
- Geef awarenesstraining aan collega’s’;
- Maak regelmatig back-ups;
- Tweestapsverificatie is een minimale vereiste.