Maak kennis met System Engineer Jan Willem Mauritz: “De ICT-branche ontwikkelt zich in een razend tempo.”
Onze klanten noemen hem geregeld gekscherend ‘de kabelmagiër’, ‘ICTovenaar’ of zelfs ‘de knapste man van BizzCon’. Wij noemen hem gewoon Jan Willem Mauritz. Net als collega Dirkjan is hij vanaf dag één betrokken bij BizzCon, dus hoog tijd voor een voorstelrondje. “De glimlach op het gezicht van de klant, daar doe ik het voor.”
De liefde voor techniek zat er al vroeg in. “Als klein jongetje was ik al bezig met het repareren van mijn cassetterecorder”, vertelt hij lachend. “Alles met techniek vind ik gewoon leuk.” Een functie als System Engineer is hem dan ook op het lijf geschreven.
OVER JAN WILLEM
Sleutelen, schuren, lassen: Jan Willem is graag met zijn handen bezig. Is hij niet met zijn gezin op pad, dan is hij wel bezig met een klusje in of rondom het huis. Vanuit zijn eerdere ervaring als medisch technicus, koeltechnicus en nu IT-specialist is geen uitdaging hem te gek.
VAN WENS NAAR WERKENDE ICT-OMGEVING
Wat houdt een functie als System Engineer nou precies in? Jan Willem: “Binnen BizzCon ben ik verantwoordelijk voor het ontwerp, de implementatie en het onderhoud van technische systemen en netwerken.” Hij voegt toe: “De wens van de klant is hierbij altijd het uitgangspunt. Samen kijken we welke doelstellingen zij willen behalen en hoe ICT dit doel kan ondersteunen.” Vaak vind je Jan Willem bij nieuwe klanten, maar ook gaat hij graag op pad voor de meer complexe storingen. Bij projecten behoort het opruimen van oude apparatuur ook tot zijn takenpakket. “Ik heb veel kennis van apparatuur en daardoor weet ik snel wat wel en niet moet blijven hangen. Al het overbodige halen we weg om het overzichtelijk te houden voor de klant.”
“Ik ga niet naar huis voordat je tevreden bent”
SAMENWERKEN
Ondanks dat hij dol is op de techniek, geniet hij ook erg van het klantcontact. “Het sociale aspect vind ik ontzettend leuk. Ik kom op de meest uiteenlopende plekken en probeer altijd contact te zoeken. Je hebt elkaar toch nodig.” Lachend voegt hij toe: “Pas zei iemand nog dat ik niet zo’n standaard ICT-er ben.”
STAPJE EXTRA
“Vorige week was ik nog ergens aan het werk toen de klant zei: ‘wat heb ik dit gemist zeg.’ Hij doelde hierbij op het stukje meedenken, ontzorgen en transparantie. Dat vond ik zo’n mooi compliment. Dat vind ik echt de kracht van BizzCon. We denken mee, kijken verder dan ons neus lang is en gaan doelgericht te werk. Daarmee maken wij het verschil.”
‘DE BIZZCONSTANDAARD’
Er is nog iets waarbij Jan Willem de lat hoog legt: het netjes opleveren van netwerkkasten. “Het moet er gewoon netjes en overzichtelijk uitzien. Voor minder doe ik het niet. Het gaat niet altijd om de weg van de minste weerstand.” Als je denkt: wat maakt dat nou voor verschil? Bekijk de onderstaande foto dan maar eens.
RAZENDSNELLE ONTWIKKELINGEN
Waarom kies je ervoor om ICT uit te besteden? Jan Willem Mauritz vertelt: “De ICT-branche ontwikkelt zich in een razend tempo. Wekelijks zijn er weer updates en technische ontwikkelingen. Een ICT-partij is hier dagelijks mee bezig en kan dus zorgen dat jij werkt volgens de laatste trends en ontwikkelingen. Daarnaast zijn wij bij BizzCon altijd het aanspreekpunt voor vragen en problemen met bijvoorbeeld internet, telefonie en kassa-systemen. Zo hoef je nooit meer uit te zoeken waar het mis gaat, maar hoef je altijd alleen nog maar één partij te bellen die het oplost.” Hij voegt toe: “Je maakt het voor jezelf ook veel makkelijker. Je geeft de ICT uit handen waardoor je zelf bezig kan zijn met wat echt belangrijk is: bedrijfsdoelstellingen behalen.
“De wens van de klant is altijd het uitgangspunt”
PIONIEREN
“Afwisselende projecten en klantcontact vind ik het allerleukst. Daarnaast zorgt ook het team ervoor dat ik hier al ruim vijf jaar met veel plezier werk. Ik heb vanaf het eerste uur mogen meebouwen aan BizzCon en de vrijheid gekregen om het te runnen alsof het mijn eigen bedrijf was, dat is heel bijzonder.”
BIJZONDERE MOMENTEN
Is er een project dat Jan Willem is bijgebleven? “Nachtelijke projecten zoals de servermigratie van Chasin’ zijn altijd wel erg gaaf om te doen. Verder vind ik het ontmoeten van nieuwe klanten ook altijd erg leuk. De band die we opbouwen met onze klanten geeft mij energie.”
BLIJVEN LEREN
Daarnaast houdt hij zich graag bezig met kennis overdragen op nieuwe collega’s. “Ik word enthousiast van het inhoudelijk overdragen van het vak. Ik vind het leuk om de jongens uitleg te geven over hoe iets zit en wat de techniek erachter is. Daar wil ik in de toekomst nog meer mee doen.”
DE TECHTIPS VAN JAN WILLEM
“Wees niet te goedgelovig. Ga er niet vanuit dat een hack of internetprobleem bij jou niet gebeurt. Het kan iedereen overkomen. Denk vooraf na over hoe je de ICT-omgeving inricht. Zo hoeft bijvoorbeeld niet iedereen toegang te hebben tot alle systemen en is tweestapsverificatie belangrijk.”
Wil je meer weten over ICT-oplossingen voor horeca en retail?
Ik help je graag verder! Neem vrijblijvend contact op via onderstaande gegevens.
[email protected]